Rob bij het Cheetah Conservation Fund

Een minder voorzichtige checklist (nog 10 dagen!)

Even ordinair knippen-en-plakken, scheelt me overtik-werk.

Al gedaan:

• Vaccinaties gehaald
  • Aanbetaling gedaan
  • Vliegticket gekocht
  • Papieren opgestuurd voor visum
  • Laatste Hepatitis prik gehaald vanmorgen (au!)
  • 'Volunteer fee' overgemaakt
  • Vrijwilligershandboek van het CCF doorgelezen (.pdf)
  • Sponsormail gestuurd naar Proctor & Gamble (Duracell) plus vandaag een reminder
  • Premie voor mijn doorlopende reisverzekering betaald (een maand te laat *kuch*)
  • Nagevraagd of een uur overstaptijd op Johannesburg ECHT wel haalbaar is (Ja, meneer anders had u het niet kunnen boeken. En als u toch de vlucht mist, dan is het de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij om u op de plek van bestemming te krijgen!)
Nog te doen:
  • Mijn boeken over cheetahs thuis doorlezen
  • Tassen en koffers opmeten
  • Kleding uitzoeken (ja ma, ook strijken!)
  • Koffers wegen na het inpakken
  • Visum ontvangen (ca. 3 dagen voor vertrek, anders op dag zelf via email)
  • Telefoonlader zien te vinden
  • Adres van dit blog doorsturen naar Fam. Hermans, Valori, collegas en vrienden.
  • Koffer en tassen labelen van binnen en buiten met verblijfadres
  • Alle contactgegevens en noodnummers doorsturen naar pa en ma.
  • Knie-brace in ontvangst nemen en gaan dragen zodat ik niets meer kan verdraaien.

Al in bezit:

• 2 Afritsbroeken
  • Hoed
  • 55-250mm Canon lens met beeldstabilisatie voor mijn camera
  • Fototas, extra batterij voor camera
  • Polarisatiefilters, UV-filters, zonnekap en extra memorycards voor camera
  • Landkaart en reisgids van Namibië
  • Reis-notitieboekje
  • Zonnebril
  • Muggenspray en Azaron
  • Werkhandschoenen
  • Regenjas
  • Veldfles!
  • Goede berg/werkschoenen (ingelopen in Noord Ierland)

Nog te kopen/vinden/krijgen:

• Shirts met lange mouwen
  • Reisstekker (Advies: kopen in Namibië zelf)

Te doen in Namibië voor Stichting Spots:

• Verhalen en anekdotes verzamelen over de nederlandse adoptie-cheetahs Blondi, Leia en Klein
  • Foto's maken van bovenstaande cheetahs

Verjaardagskaarten (vroeg sturen! ;)) zijn van harte welkom op

Rob Driessen
Cheetah Conservation Fund
P.O. Box 1755
Otjiwarongo
Namibia

En ik begin me nu toch langzaam zenuwachtig te maken.

annemiek

Waar zou jij je nu zenuwachtig voor moeten maken, gekkerd, alles goed op een rijtje en de rest komt vanzelf. Kijk naar dat nichtje van je in Australie, ook ( nou ja een heel klein beetje) zonder?? zenuwen vertrokken en nu de tijd van haar leven. Dat lukt jou ook!!!
Groetjes en veel succes met de verdere voorbereidingen ( zonder stress!!!)
kus

nelly

Ha Rob

Ik zou ook zenuwachtig zijn als ik voor zo'n reis stond,maar ik weet zeker dat die zenuwen gauw weg zijn bij jou als je maar eenmaal onderweg bent.Je hebt al meerder vere reizen gemaakt,en je bent een grote zelfstandige kerel.
Ik wens je heel veel succes en via de berichten blijven we op de hoogte van je avonturen.
Groetjes Nelly

Koos en Mia oet Heitse

Nou Rob bij onze reis naar Zuid-Afrika hadden wij ook een overstap in Johannesburg en hadden toen meer dan een uur (zelfs 2 of 3) en we hebben toen echt moeten racen tegen de klok omdat je van de internationale vlieghaven naar de nationale vluchthaven moest en dat was toen (nu kan het dus wel anders zijn) helemaal naar buiten en behalve dat hadden ze bij de douane tijd genoeg (op zijn afrikaans...). we willen je niet zenuwachtiger maken dan nodig maar bereid je maar vast voor op een flinke stress-situatie! In ieder geval heel veel plezier daar in Namibië en we lezen met veel belangstelling je avonturen.

Rob Zelf

Hoi Koos en Mia,

ik blijf gelukkig in dezelfde terminal, van internationaal naar internationaal. Maar ach, lekker spannend toch?

Martin en Annie

Lieve Rob,

Het komt allemaal goed. In een uur kun je onder stress 10 tot 10000 meter afleggen. Ik denk dat jij het makkelijk haalt. Dus kan het niet mis gaan. Als je echt twijfelt hou je bij het uitstappen gewoon het handje vast van die aardige stewardess...die wil zo'n aardige jongen als jij bent, best een handje helpen. Misschien komt ze je dan wel opzoeken????? We bellen nog wel voor je vertrek. Annie kennende ligt de verjaardagskaart al op je nachtkastje...van je nieuwe verblijf.

Egbert Bouman

Hoi Rob,

Goed aangekomen? We wensen je allemaal een prettige verjaardag. En zijn benieuwd naar de eerste foto's natuurlijk!

Groeten van Egbert en de rest van Valori

Thaily

Are you there yet? :P

Jolanda de Vries

Hallo Robke!
Ben je goed aangekomen en is het mooi/leuk/fijn daar? Ik weet niet precies de datum van je verjaardag, maar volgens mij is dit vandaag of morgen. Bij deze, vanuit een koud, mistig en hoog Diemen: GEFELICITEERD!

Groetjes,
JO

ps: de chocolade is nog prima te eten ! (haha) Maar je hebt nieuwe van ons tegoed.

Ha Rob
Aangezien de kaart zeker niet op tijd is, maar op deze manier een felicitatie: drink er maar een goeie op daar,( hi,hi). Ben benieuwd naar je eerste ervaringen
Groetjes en kus