Rob bij het Cheetah Conservation Fund

Te veel tijd, te weinig te doen.

Oh nee, wacht, andersom!

Ziede foto-afdeling voor een boze baby-uil en een nieuwe foto van uw razende reporter die niet twee ezelshoofden achter uit een truck heeft gesmeten.De grote volgende update zal even op zich moeten laten wachten. Wat kan ik in vogelvlucht zeggen? Zaterdag en zondag waren betrekkelijk rustig, voornamelijk vooruit plannen voor de komende dagen. Zondag nog wel even met een bus vol bejaarde Duitsers naar Chewbaaka's speelboom geweest en eindelijk met mijn goede camera foto's kunnen maken. Maandag met Bruce naar Otjiwarongo om de plaatselijke groothandel te bezoeken (die eigenlijk nog best wel klein bleek te zijn) en om verdere inkopen te doen voor de internationale groep. Grappig om te zien hoe prijzen hier soms compleet het tegenovergestelde zijn van prijzen in Nederland. Anderhalve euro voor een blikje zuurkool, maar spotgoedkoop vlees. Veel winkels gezien die dag, en ongewild kennis gemaakt met de alcoholistische Macalani-noten-snijder van het dorp. Voor je het weet heeft hij je naam in een versierde noot gesneden en verwacht hij natuurlijk dat je dat ding van 'm koopt. Sorry, Hollander hier. Kijken, kijken, niets kopen. Verder was het maandag en dinsdag grote schoonmaak van de Top Kitchen, de kleine tegenhanger van de Hot Spot. Normaal alleen in gebruik voor het maken van tosti's en koffie, maar de komende maand moeten hier bijn 50 man gevoed worden. Alles aan de kant geschoven, geveegd en gemopt met de dames, keuken heringericht, alle kastjes open. Dinsdag kwam de grote bestelling binnen, alles op z'n plaats gezet, nog even de menu's doorgesproken en vandaag kwam de groep dan uiteindelijk binnen. Lunch en diner zijn ondertussen al achter de rug en iedereen is blij. Mooi zo. Verder nog met Bruce op een soort van privé-fotosafari gegaan, waarbij we een schubdier (pangolin) te zien kregen! Nieuw hoogtepunt. Gisterenavond een avondje doorgebracht op de 'farm' waar de vaste medewerkers wonen, Boskop. Lekker buiten met een vuurtje en een drankje ouwehoeren over alles en nog wat. Moet ook eens kunnen.

En nu dus even snel bijpraten en ondertussen informatie zoeken over Windhoek en Sossusvlei. Het gewenste plan is: 1 december van CCF naar Windhoek, 3 nachtjes blijven slapen in een aanbevolen Guesthouse, stad verkennen. Van 4 tot 6 december op en neer naar Sossusvlei (als de tour-operator nog plaats heeft, hij is de enige die vrijdags gaat, alle anderen gaan op dinsdag) en dan mijn laatste nacht in Namibië slapen op de Windhoek Country Club, lekker decadent doen voordat ik de zevende december weer op het vliegtuig naar huis stap.

Hopen dat het lukt, anders moet ik misschien mijn verblijf bij CCF een dagje inkorten. Ach, we zien wel.

Danielle

Hey, ik heb je kaart vandaag gekregen! :D

Het is ontzettend leuk om je verhalen te lezen, wat een avontuur. :) En de tijd vliegt voorbij zeg!

Henny

heej Rob, wat een geweldige tijd maak jij daar mee. om echt nooit meer te vergeten!ik lees je blog met veel plezier, je hebt echt schrijftalent! ik wens je nog een heerlijk verblijf daar toe en geniet van alles ( ja, van alle dingen..LOL ) die je daar meemaakt.
take care...

Thaily

Oh c'mon Peppy, the man carved you a nut..

Annie en Martin

Hoi Rob,

Bedankt voor je mooie kaart. Korte tijd iets rustiger aan is goed voor je 'oplader' voor de resterende tijd. Geweldig dat je al die mondjes goed gevuld hebt. Kun je op de 'basis' voor Annie wat postzegels kopen?

Jelle Driessen

He Rob,

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik zit hier even je avonturen te lezen en te bekijken, of nou ja even.....
Schitterend wat maak jij iets moois mee.
Prachtige verhalen en foto's. Heerlijke multiculti bedoeling (die brabanders kom je ook overal tegen)
Jammer dat het er weer bijna op zit, maar geniet nog van de laatste week!